poniedziałek, 20 stycznia 2014

Czytadło- Szymon Hołownia "Tabletki z krzyżykiem" + ekstra zniżki w wyd. ZNAK!




Na blogu cisza spowodowana nawałem pracy zawodowej i okropną zimową pogodą, która nastraja mnie jedynie do spania.

"Tabletki z krzyżykiem" to drugie dziecko literata z Białegostoku (biografia->klik).
Podtytuł książki brzmi: Pierwsza pomoc w lękach związanych z bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami.


Chciałam pokrótce przedstawić spis treści, jest on jednak wielopiętrowy i wymienię tylko główne rozdziały:
1. Tabletki o sławnych ludziach
2.Tabletki fundamentalne
3. Tabletki okołonaukowe
4. Tabletki pośmiertne

Bardzo podoba mi się nazewnictwo rozdziałów (i kolejnych problemów) tabletkami z krzyżykiem. Każdy szanujący się Polak, wie, że są tabletki na wszystkie dolegliwości, również te duchowe.




Książka w tematyce bardzo podobna do "Kościoła dla średnio zaawansowanych". Różni się jednak tym, że w tej pozycji mamy bardziej prozaiczne dociekania. Prozaiczne i jednocześnie wydumane, odnoszące się nie tyle do wiary, co do tej warstwy, która jest bardziej techniczna. Padają tu więc pytania:
- czy anioł może być kobietą?
- dlaczego wciąż nie wiemy, skąd anioły mają skrzydła?
- Bóg wiedział, że człowiek zgrzeszy. Dlaczego mu nie przeszkodził?
- skoro chrzest zmazuje grzech pierworodny, dlaczego ochrzczeni i tak umierają?
- gdy ktoś modli się po cichu, skąd wiadomo, że się modli i do kogo?
i jeszcze wiele, wiele innych ciekawych zagadek religijnych.



Biorąc książkę do ręki każdy czytelnik ma jakieś swoje pojęcie, wyobrażenie o wierze katolickiej. W moim przypadku część pytań uważałam za takie, na które nie da się odpowiedzieć. Szymon Hołownia w większości przypadków uświadomił mi, jak bardzo się myliłam. Ta wiara naprawdę ma sens, oprócz tego, że opiera się na dogmatach (nad którymi nie dyskutuję, tylko je przyjmuję), jest również spójna i logiczna (o ile przy religii można mówić o logice). Jednocześnie obala mity i tworzy nowy fundament do budowania prawdziwej wiary (a nie opartej na aniołach w białych sukienkach, sandałach i ze skrzydłami z piór).

Tabletki są wolne od moralizatorstwa, martyrologii, antysemityzmu i  nienawiści. Trudno uwierzyć, że to Polak napisał ;)
Mamy za to świetnie podane proste prawdy wiary podane elokwentnie i z uśmiechem. Na czasem głupawe pytania mamy proste odpowiedzi bez encyklopedycznego zacięcia. 



Tabletki czytało mi się bardzo lekko i przyjemnie. Trochę czasu już minęło odkąd przeczytałam całość. Czasami lubię do niej wrócić, otworzyć na jakimś pytaniu i przeczytać, co autor myśli w tym temacie.

Muszę również napisać, że każdy rozdział oparty jest na solidnej bibliografii, nie jest to celebryckie wymądrzanie się.



Technicznie:
Książka jest w formacie A5, liczy sobie 334 strony wypełnione dużym drukiem. 
Brak ilustracji. 
Wydawnictwo Znak. 
Wydanie pierwsze z 2007r.
Cena 29 zł.



......................................................................................................................

Na koniec serdecznie zachęcam do skorzystania z rabatów na stronie znak.com.pl. Kto nie skorzysta, ten trąba! Ja zamówiłam 10 książek za 108,95zł- przy tej kwocie przysługuje darmowa wysyłka kurierem. Uśredniając, zamówiłam książki po 11zł- szaleństwo!!! Wysyłka do paczkomatów jest zawsze darmowa. Paczuszka przychodzi ekspresowo, jest solidnie zapakowana. Czego chcieć więcej? Dla zainteresowanych mogę podać kod rabatowy ;)






Wpis nie zawiera lokowania produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz